Blog dla pieniędzy czy dla pasji, Blog-for-Passion-or-Money?

Blog-for-Passion-or-Money?

Nowy dzień blogowania. To, co kiedyś postrzegane było jako internetowy pamiętnik, w którym ludzie będą zapisują narrację życiu osobistym, z czasem zostało przekształcony do robienia pieniędzy. „Blog” został wymyślony w 1998 roku przez Jorn Barger,  potem powstało kilka narzędzi online dla blogowania takich jak Blogger, WordPress Blogspot, z początku płatne z czasem darmowe. Ale dopiero w 2005 roku, blogowanie zostało postrzegane jako projekt komercyjny. Pod przykrywką pisania zaczął rozwijać się biznes. Nadeszły czasy kiedy blogowanie przeszło od bycia osobistą formą zwierzeń a komercyjną maszynką do robienia pieniędzy. Łatwo jest założyć blog, należy zainstalować fantazyjny motyw, zatrudnić pisarzy treści do budowana ruchu, aby przyciągnąć reklamodawców. Oczywiście z czasem na blogu pojawiać się będą  treści wyższej jakości ale czy piane przez autora, czy on to faktycznie on, ile jest blogerów, vlogerów zarabiających na pasji.

Blogowanie dla zarobku

Czy wiesz, że średnia płaca blogger wynosi nawet 30-40,000 rok a może i więcej. Zarabia się na  wyświetlaniu banerów reklamowych. Wpisach sponsorowanych, dyskretnej lokacji produktu, odesłaniu do konkretnej usługi. Nawet nie wiesz kiedy zostałeś zmanipulowany i pokuszony na dany dukt. Odwiedzasz jakieś blogi, masz swój ulubiony, co na nim jest? Zastanów się czy właściciele bloga jest sam czy jest to mała firma, która pracuje pod daną domeną. Bądź pewien, że na blogu nic nie jest przypadkiem. Jeśli Bloger pochwalił się już książką, to pewnie masz do czynienia z zapleczem, był to rozmyślenie prowadzony plan od początku wyboru szablonu po działania pozycjonowania.

Pasja czy pieniądze – Jak Sprawdzić?

Choć nie jestem przeciwko idei toczenia bloga dla pieniędzy, w końcu Bloger to też zawód, ale dla mnie liczy się pasja, okazuje się, że w  dzisiejszych czasach każdy Bloger nie jest do końca pasjonatem tego, co robi. Moim zdaniem, istnieją pewne szczególne cechy, które można ustalić, czy dana osoba jest Blogerem czy działa tylko ze względu inne ukryte motywy.

Blog komercyjny

  • Jak poznać bloga komercyjnego a jak bloga prowadzonego dla pasji, oczywiście jedno drugiego nie wyklucza.
  • Zdjęcia, dobre ale nie wyretuszowane, chyba, że ktoś zna się na ich obróbce.
  • Pełno sztuczek marketingowych, banery, wpisy sugerujące zakup produktu.
  • Regularnie aktualizowane wpisy.
  • Duży nacisk na „Słowa kluczowe”, te wyszukiwane najczęściej przez Internautów.
  • Generowanie rzeczywistym oryginalnych czytelników na swoim blogu.
  • Odnośnik na odpowiednich platformach społecznościowych i innych blogach.
  • Sekcja współpraca.

A Wy jak lubicie jak ktoś radzi wam jak oszczędzać a na serio chce na tym zarabiać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>